nedeľa 30. júna 2013

Som roztrieštená (Tahereh Mafi) - recenzia


Som prekliata.

Mám dar.

Som monštrum.

Som viac než len človek.

Môj dotyk je smrtiaci.

Môj dotyk znamená silu.

Som ich zbraň.

Budem sa brániť.


Juliette trávi stovky dní zatvorená v betónovej cele. Pre svojich blízkych, spolužiakov a rodičov predstavuje hrozbu, ktorú je treba pred svetom ukrývať. Keď sa jej niekto dotkne, začnú sa diať nebezpečné veci... Nikto nevie prečo je Juliettin dotyk smrteľný, no nový systém s ňou má veľké plány. Juliettina predstava je celkom iná. Jej dotyk jej jej silou, no na to, ako s ňou naloží príde až po tom, čo do jej života vstúpi Adam - chlapec s tetovaním vtáka na hrudi...


Keď som prvýkrát v jednom nemenovanom kníhkupectve - myslím, že to bolo Panta Rhei, ale fakt neviem.. - konečne tú povestnú Som roztrieštenú držala, bola som neskutočne rada. Ale ešte radšej som bola, keď som ju držala u seba v izbe , postavila na poličku a pokukovala po nej zatiaľ čo som čítala inú. No však úplne najradšej som bola, keď som ju začala konečne čítať. Vedela som čo ma čaká - škrtanec tu, tam, hentam.. -, niektorí by sa toho možno zľakli - "Prečo je, preboha, doškrtaná polovica knihy?" (no dobre polovica nie, ale dosť veľká časť..) - no pre mňa to bolo niečo nové a, povedzme, vzrušujúce - proste výzva. (:D)
Chvíľku trvalo kým sa Som roztrieštená rozbehla. A aj mne chvíľu trvalo, kým som si zvykla na štýl písania. Občas sa mi stalo, že som si musela odsek prečítať aj tri-štyrikrát, kým som ho pochopila. (:D)
No to, čo prišlo potom, tých pár kapitol úplne vykompenzovalo.
Nakoniec sa zo Som roztrieštenej stalo príjemné čítanie. boju o prežitie.
Takže teraz sa zo mňa stala faninka Som roztrieštenej alebo skôr Adama či Kenjiho? a dúfam, že kúbúčko vydá aj pokračovanie v slovenčine. V čestine by malo byť vydané určite a obálka, Vám poviem, vyzerá úža. No nie?


Nezabudnite si Som roztrieštenú zaobstarať! Prečo zistíte keď ju dočítate. ;)

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára