sobota 6. júla 2013

Ohnivá (Kristin Cashore) - recenzia



V Kráľovstve Hvozdov nie sú práve pokojné časy. Mladý kráľ Nash sa snaží udržať si trón, zatiaľ čo vzbúrení lordi na severe in na juhu kujú plány a cvičia vojská, aby ho oň pripravili. Hory a lesy sú plné zvedov, zlodejov a darebákov každého druhu.
Toto je svet, v ktorom žije Vatra. Ako posledná žijúca ľudská obluda dostala do vienka divoký a neodolateľný výzor a vlasy farby ohňa. Ľudia ju buď obdivujú, alebo nenávidia. Hoci má jedinečnú schopnosť ovládať ich myšlienky, z duše odmieta prezrádzať tajomstvá nevinných ľudí. Najmä keď ich má sama vyše práva.
Jedného dňa po ňu príde princ Brigan, aby ju odprevadil do Kráľovho Mesta. Kráľovská rodina ju prosí, aby pomohla odhaliť sprisahanie proti trónu. Ďaleko od domova si Vatra začne uvedomovať, že je v jej silách oveľa viac, ako si dovtedy myslela. Jej mimoriadne schopnosti by mohli zachrániť celé kráľovstvo.
To by sa však musela prestať báť, že sa z nej stane rovnaká obluda, ako bol jej otec.

Keď som sa druhý deň čítania Výnimočnej dozvedela, že na seba v podstate nenadväzujú bola som smutná, ale aj trochu hlúpa, lebo Výnimočná bola uzavretá a lepšie (krátky) superkoniec ako zdĺhavý a o ničom. A som teda aj rada, že na seba nenadväzujú pretože inak by Ohnivá asi nevznikla. :)

A teda s Výnimočnou má spoločných len pár vecí: autorku, Monseu a Lecka.
Kdekto pri Výnimočnej čítame o dievčine s darom zabíjať (alebo s darom života?) v Ohnivej čítame o ľudskej oblude, ktorá hľadá samú seba (fajn teraz som to povedala dosť blbo, ale nemám pravdu? Možno teda ešte jednu doplňujúcu informáciu pridám; Výnimočná je skôr o prežití a putovaní po horách a Ohnivá je skorej "vojnová" (v úvodzovkách preto, lebo je, ale nie tak ako iné knihy) a hovorí o tom aké ťažké môže byť spravovanie kráľovstva (o čom možnože bude aj Iskrivá)). Či sa našla, alebo nie Vám nepoviem. Ak Vás to zaujíma tak si to prečítajte! :P A teda naozaj neoľutujete.

Pri Ohnivej mám iba pár zanedbateľných poznámok: tú istú ako pri Výnimočnej, a síce, že neviem akým tónom kto čo hovorí, ale to je - samozrejmé - zanedbateľné. A ku koncu som bola dosť popletená z toho kto je koho matka a kto koho otec, ale na druhej strane boli to šokujúce odhalenia, z ktorých som bola nakoniec pobavená a napísala som si na papier, kto má s kým aký príbuzenský vzťah. :) A ešte jedna vecička, Luk nemusel byť taký prelietavý, ale nakoniec to patrí k jeho povahovým črtám a nech je chlapec aký je než by mal byť podľa mojich ideálov.

O tom ako vďačím našej mestskej knižnici som sa dosť vykecala pri Výnimočnej čiže už o tom pomlčím. :) Sľubujem!

Príde mi, že ich dosť porovnávam (Výnimočnú s Ohnivou), ale keď to sa nedá! :D Dám už teda iba jedno porovnanie a možno Vás nakoniec donúti porozmýšľať o prečítaní tohto skvostného diela, ktoré je rovnako ako Výnimočná výnimočné. :) Dúfam, že aj Iskrivá bude rovnaká, ale pritom iná ako tieto dve.. (veľdiela). 
Týmto všetkým chcela moja maličkosť povedať iba jednu jedinú vec, ktorú som povedala už minule - tlieskam! :)

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára