piatok 30. augusta 2013

Dokonalý pár (Ally Condieová) - recenzia

Anotácia: Funkcionári rozhodujú o všetkom. Koho budete milovať. Kde budete pracovať. Kedy zomriete. V dokonalom svete je všetko dokonalé. Dokonalí ľudia žijú dokonale naplánovaný život a zomierajú v dokonale pripravenom čase. Dokonalý systém im na želanie pridelí dokonalého partnera a narodia sa dokonalé deti. Čo sa však stane, ak sa niekto proti toľkej dokonalosti postaví? Čo ak niekto objaví cit, ktorý možno nie je dokonalý, ale zato úprimný? Ako ho uchráni pred funkcionármi „dokonalej“ spoločnosti? Cassia verila, že rozhodnutia funkcionárov sú vždy správne. Veď podriadiť sa im je len minimálna cena za dlhý život, ideálnu prácu a dokonalého životného partnera. Preto keď sa na displeji ako Cassiin nový partner objaví jej najlepší kamarát, nepochybuje, že je to ten pravý... až kým sa na tom istom displeji tesne pred vypnutím nemihne aj úplne iná tvár. Odrazu musí riešiť čosi nepredstaviteľné – vybrať si medzi Xanderom a Kyom, medzi jediným životom, aký kedy poznala, a cestou, po ktorej sa doteraz nikto nevydal. Musí sa rozhodnúť medzi dokonalosťou a láskou.

Dej: Jedným slovom - výborný! Aspoň na moje očakávania.. Pretože som od Dokonalého páru toho veľmi nečakala, o to viac som bola prekvapená. :) A to milo.. :) Trošku mnou občas trhalo kvôli tomu trojuholníku, ale napokon som to zvládla. :)

Moje pocity: Presne také ako tie Cassiiné. Keď bola s Xandrom a milovala ho, milovala som ho aj ja. Keď bola s Kyom a milovala ho (inak ako Xandra), tak som ho milovala aj ja (samozrejme, inak ako Xandra). Keď sa bála, bola som v napätí. Keď jej bolo nepríjemné triediť tých pracovníkov, mne bolo nepríjemné čítať o tom..

Hlavní hrdinovia: Cassia mi ako hrdinka bola sympatická. Teda.. neliezla mi na nervy takže som ju mala aj celkom rada. :) Xander bol tiež fájn, vždy milý, vyrovnaný a neporaziteľný (teda.. okrem lásky). A potom ten tajomný Ky. Kto by nemiloval túto trojicu hrdinov?? :)

Preklad: Teraz je to zbytočné aj sem dávať, pretože s prekladom som bola viac-menej spokojná. Občas sa vyskytla nejaká tá chybička,  ale bolo to úplne v pohode. :)

Pokračovanie: Nakoľko v slovenčine, ako som už spomínala TU, nevyjde, siahnem asi po českom vydaní. Nie som si ešte celkom istá, ale veľmi ma zaujíma ako to dopadne, čiže budem nútená spraviť to.. :D

Pikoška: Nevedela som ako nazvať túto sekciu a tak je to pikoška.. :D Možno by vás tiež zaujímalo, že sa chystá aj filmové spracovanie, na ktoré sa ja osobne veľmi teším. :)

Hviezdičkovanie: Pretože som cítila to isté čo Cassia, preklad nemal veľa múch a dej bol tiež celkom fajn dávam päť hviezdičiek a vôbec sa za to nehanbím! :)

Odporúčam: Jasné! Mne sa čítalo veľmi dobre a obálka je nádherná (áno, som veľmi rada, že nechali origoš verziu).

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára